Handlekurven er tom.
Studietilbud / HR og ledelse

Co-creation

Co-creation handler om en annerledes måte å innovere på. Kurset viser hvordan organisasjoner kan samarbeide med eksterne interessenter utenfor organisasjonen for å skape og utvikle nye produkter og tjenester.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

Lånekassen NOKUT


Hør foreleser og forfatter av kurset, Nicholas Ind, fortelle om hva Co-creation handler om.

  • Beskrivelse

    Co-creation er en unik metodikk for innovasjon. Kurset viser hvordan organisasjoner kan samarbeide med eksterne interessenter utenfor organisasjonen for å skape og utvikle nye produkter og tjenester.

    Co-creation vinner stadig større som innovasjonsmetodikk, både internasjonalt og i Norge. I dette kurset vil du lære mer om hvordan merkevarer kan involvere eksterne interessenter i merkevareutvikling og innovasjon av varer og tjenester. Vi ser på de forskjellige måtene som kreative organisasjoner, som for eksempel adidas og LEGO, har gjort metodikken til en integrert del av sin innovasjon.

    Du vil lære om både offline- og online-teknikker og om forskjellige motivasjonsfaktorer som driver forbrukere og andre eksterne interessenter til å bidra til Co-creation. Emnet vil øke din evne til å forstå, gi næring til og fasilitere Co-creation-prosesser.

    Emnet er på engelsk med engelske videoer. Innsendingsoppgavene kan leveres på engelsk eller norsk.

    Co-creation består av følgende tema:

    • Hva er Co-creation
    • Co-creation og organisasjonen
    • Forskningsperspektiv
    • Etnografi
    • Netnografi
    • Hvordan sette opp en Co-creation prosess
    • Motivasjonsfaktorer for deltakere 
    • Verktøy og metoder
    • Co-creation i fremtiden


    Emnebeskrivelse
    Klikk her for å se fullstendig emnebeskrivelse


    En annerledes måte å innovere på
    Vi tok en prat med Nicholas for å høre mer om Co-creation og hvordan kurset kan hjelpe studenter å stå bedre rustet i arbeidsmarkedet.
    Les mer

Lukk
  • Læringsutbytte

    Kunnskap
    Studenten:

    • kan redegjøre for hvordan merkevarer har blitt bedre koblet til omverdenen og virkningen dette har hatt på merkevarens tilnærming til innovasjon
    • kan redegjøre for hvordan merkevarer kan og bør involvere forbrukere og andre interessenter aktivt i prosessen med å utvikle og implementere innovasjon
    • kan redegjøre for deltakende tilnærminger til merkevarebygging
    • kan forklare hvordan organisasjoner må ha en filosofi om åpenhet for å realisere muligheten til å involvere interessenter

    Ferdigheter
    Studenten:

    • kan anvende ulike metoder for å involvere interessenter i utviklingen av nye produkter og tjenester
    • kan bruke online- og offlineverktøy for å implementere co-creation prosesser


    Generell kompetanse
    Studenten:

    • er i stand til å reflektere over ulike tilnærminger til merkevarebygging og forstå hvordan forskjellige omstendigheter krever forskjellige metode
Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor økonomi, regnskap, ledelse, prosjektledelse, HR og markedsføring. Både som stedsbaserte studier og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen i hvert enkelt kurs.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

      infographic_timer 210 timer antatt tidsbruk
      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 2 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs Lån Stp Pris a
        6314
        Co-creation Co-creation handler om en annerledes måte å innovere på. Kurset viser hvordan organisasjoner kan samarbeide med eksterne interessenter utenfor organisasjonen for å skape og utvikle nye produkter og tjenester. Les mer
        7.5 10.350,- Velg
Lukk
  • Inkludert i pris

    • Tilgang til klasserom på nett
    • Veilederoppfølging
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Eksamensavgift
    • Medlemskap i studentunionen ved Høyskolen Kristiania
Lukk
  • Finansiering

      Du kan betale med faktura, kort, avdrag, eller gjøre avtale med annen betaler. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen dersom du bestiller kurs som til sammen blir 15 studiepoeng eller mer.

      Betalt semesteravgift (kr 330,-) gir rett til studentkort, som blant annet kan gi rabatt på kollektivreiser. Hvis du melder deg på flere kurs, betaler du likevel bare én avgift per semester. Ønsker du studentkort? Ta kontakt med oss på nettstudier@kristiania.no

Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart Hver dag, hele året
Lukk
  • Pensum

    Se emnebeskrivelse for utfyllende informasjon om pensum.

Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 3 døgn
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. april og 1. november
    • icon Eksamensform Hjemmeeksamen
Lukk