Handlekurven er tom.
Studietilbud / Salg og markedsføring

Digital markedsføring

Digital markedsføring gir deg kunnskap om web marketingmix, i tillegg til forståelse for at nettet er en kanal som har en egen forretningsarena med en annen logikk enn det tradisjonelle vare- og tjenestesamfunnets.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

Lånekassen NOKUT
  • Beskrivelse

    Digitale kanaler som websider, sosiale medier og mobilapper er blitt stadig viktigere markedsføringskanaler for næringsliv, offentlige og ideelle organisasjoner. For å kunne lykkes må bedriften planlegge de digitale kommunikasjonsaktivitetene på en hensiktsmessig måte.

    Planleggingen må være fundamentert i markedets behov og bedriftens konkurranseposisjon. Deretter må bedriften vite hvilke digitale løsninger som eksisterer, hvordan de fungerer, og hvilke muligheter og begrensninger som eksisterer. Generelt kan vi si at digital markedsføring er en kanalstrategi i den forstand at vi i hovedsak konsentrerer oss om distribusjon og kommunikasjon.

    I dette kurset tar vi for oss digital kommunikasjon. Du vil lære å lage en plan for digital markedsføring, samt kunne lage skisser til løsninger for digital markedsføring.


    Emnebeskrivelse
    Klikk her for å se fullstendig emnebeskrivelse

Lukk
  • Læringsutbytte

    Etter endt emne skal studenten ha kunnskap om:

    • betydningen av teknologi i markedskommunikasjon
    • sammenhengen mellom virksomhetens strategi, markedsstrategi og strategi for digitale kampanjer
    • de viktigste aktivitetene innen digital markedskommunikasjon


    Etter endt emne skal studenten kunne:

    • forstå elementer som skal inngå i en digital kampanje
    • kjenne til teknikker og verktøy for effektmålinger


    Etter endt emne skal studenten være i stand til å:

    • være med på å utforme en digital kampanje
    • evaluere effekten av en digital kampanje
Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor økonomi, regnskap, ledelse, prosjektledelse, HR og markedsføring. Både som stedsbaserte studier og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen i hvert enkelt kurs.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

      infographic_timer 210 timer antatt tidsbruk
      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 2 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs Lån Stp Pris a
        6276
        Digital markedsføring Digital markedsføring gir deg kunnskap om web marketingmix, i tillegg til forståelse for at nettet er en kanal som har en egen forretningsarena med en annen logikk enn det tradisjonelle vare- og tjenestesamfunnets. Les mer
        7.5 10.350,- Velg
Lukk
  • Inkludert i pris

    • Tilgang til klasserom på nett
    • Veilederoppfølging
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Eksamensavgift
    • Medlemskap i studentunionen ved Høyskolen Kristiania
Lukk
  • Finansiering

      Du kan betale med faktura, kort, avdrag, eller gjøre avtale med annen betaler. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen dersom du bestiller kurs som til sammen blir 15 studiepoeng eller mer.

      Betalt semesteravgift (kr 330,-) gir rett til studentkort, som blant annet kan gi rabatt på kollektivreiser. Hvis du melder deg på flere kurs, betaler du likevel bare én avgift per semester. Ønsker du studentkort? Ta kontakt med oss på nettstudier@kristiania.no

Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart Hver dag, hele året
Lukk
Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 3 døgn
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. april og 1. november
    • icon Eksamensform Hjemmeeksamen
Lukk
  • Veilederprofil

    image
    Asle Fagerstrøm

    Professor Asle Fagerstrøm har stilling som professor i markedsføring på Høyskolen Kristiania. Han underviser og forsker på temaet digital markedsføring, og har utviklet nettkurset i digital markedsføring. Les mer

Lukk