Handlekurven er tom.
Studietilbud / Salg og markedsføring

Serviceledelse

Emnet gir innsikt i service som logikk. Det legges særlig vekt å forstå de markedsføringsmessige mulighetene og utfordringene som ligger i servicemøtet.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

Lånekassen NOKUT
  • Beskrivelse

    Serviceledelse er et fag som handler om tjenester, kunder og hvordan serviceleverandører kan styre møtene mellom disse to.

    Dette kurset har hovedvekt på å gi deg kunnskap og verktøy som benyttes i systematiske situasjonsanalyser av levert service. Noen ganger er servicekvaliteten ikke tilstrekkelig, og i enkelte tilfeller oppstår det feil som vi må rette og forebygge.

    Vi kommer til å lære om gap-modellen, denne skal vi benytte som et verktøy i kartlegging og strategisk serviceplanlegging av serviceleveranser.

    Serviceledelse består av følgende tema:

    • Introduksjon til serviceledelse
    • Tjenester fra kundens perspektiv
    • Forbrukeratferd i tjenesteleveranse
    • Kundens forvetninger
    • Kundens kvalitetsvurderinger
    • Gap-modellen om tjenestekvalitet
    • Kunnskap om kunden
    • Tjenester fra leverandørens standpunkt
    • Kunderelasjoner
    • Serviceinnovasjon og -design
    • Tjenestestandarder
    • Fysiske omgivelser og servicescape
    • Ansattes rolle i tjenesteleveranser
    • Kundens rolle i tjenesteleveranser
    • Mellomledd og elektroniske kanaler
    • Kapasitetsstyring
    • Klager og retting av feil – Service recovery
    • Kommunikasjon i servicevirksomheter
    • Servicekvalitet og lønnsomhet


    Emnebeskrivelse
    Klikk her for å se fullstendig emnebeskrivelse

Lukk
  • Læringsutbytte

    Etter endt kurs skal du ha bred kunnskap om tjenestenæringen og kjenne til de viktigste teoriene og modellene innen service. Ved hjelp av disse skal du kunne analysere praktiske problemstillinger og gi anbefalinger til hvordan virksomheter kan bruke service som et redskap for å oppnå lønnsomhet.

Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor økonomi, regnskap, ledelse, prosjektledelse, HR og markedsføring. Både som stedsbaserte studier og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen i hvert enkelt kurs.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

      infographic_timer 210 timer antatt tidsbruk
      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 2 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs Lån Stp Pris a
        6285
        Serviceledelse Emnet gir innsikt i service som logikk. Det legges særlig vekt å forstå de markedsføringsmessige mulighetene og utfordringene som ligger i servicemøtet. Les mer
        7.5 10.350,- Velg
Lukk
  • Inkludert i pris

    • Tilgang til klasserom på nett
    • Veilederoppfølging
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Eksamensavgift
    • Kompendium
    • Kurs i studieteknikk
Lukk
  • Finansiering

      Du kan betale med faktura, kort, avdrag, eller gjøre avtale med annen betaler. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen dersom du bestiller kurs som til sammen blir 15 studiepoeng eller mer.

Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart Hver dag, hele året
Lukk
Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 14 døgn
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. april og 1. november
    • icon Eksamensform Hjemmeeksamen
Lukk
  • Veilederprofil

    image
    Halldor Örn Engilbertsson

    Hvordan tjenesteleverandører jobber på best mulig måte med forventninger er kort fortalt essensen i kurset. Les mer

Lukk